vineri, 20 februarie 2009

"DON JUAN" de Moliere

De la aparitia sa, in jurul anului 1630, don Juan s-a revelat drept una dintre temele cele mai stimulatoare in creatia literara si, mai tarziu cea muzicala dar si in ceea ce priveste cercetarea istorica, sociologica si psiho-critica. Din acest punct de vedere a surclasat-o pe cea a lui Faust, cu care are legaturi stranse mergand pana la sinteza, daca nu chiar confuzia celor doua teme. Aceasta fecunditate se explica, in parte, printr-o foarte singulara aptitudine catre metamorfoze. Ea rezulta mai ales din faptul ca personajul si aventurile lui don Juan pun in discutile ideile noastre moderne si occidentale despre iubire. Nu ca epocile precedente ar fi ignorat acest tip uman, mai mult jouisseur decat indragostit, revoltat impotriva tuturor restrictiilor ce ar putea constitui un obstacol in fata pasiunii sale dominante; dar, cea care a suscitat revolta a carei incarnare eate personajul lui don Juan, este, in principal, morala crestina prin barierele pe care le impunea iubirii si prin strictele exigente de fidelitate monogamica. Si nu este o intamplare faptul ca, cel care a dat nastere personajului, numelui si legendei sale, a fost un calugar al prea-catolicei Spanii: Tirso de Molina. Dar apologul dramatic al calugarului spaniol s-a alternat profund de-a lungul nenumaratelor opere dramatice ori de alte genuri pe care le-a inspirat timp de peste trei secole, astfel incat mesajul unora dintre ele este diametral opus celui initial.
Regia: Cornel Todea
Coregrafie: Păstorel Ionescu
Distributia: Adrian Andone, Cătălin Băicuş, Anca Dinu, Valeriu Dogaru, Iulia Lazăr, Raluca Păun, Constantin Cicort, Ştefan Cepoi,Eugen Titu, Cosmin Rădescu, Ştefan Mirea, Dragoş Măceşanu, Tudorel Petrescu, Mircea Tudosă, Anca-Maria Ghiţă, Maria Salcă, Daniela Ionescu, Ada Ştef, Monica Ardeleanu-Petre, Denisa Barbu, Mihaela Gaicu, Anca Ţecu




  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP